Wyniki tych badań winny po części pomóc w zakresie projektowania zmian’ modelowych w systemie ogólnej opieki psycho-pedagogicznej i medycz- no-lekarskiej nad dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną w środowisku jej zamieszkania.Badaniami objęto uczniów niepełnosprawnych klas ósmych z terenu pięciu województw, tj.: krośnieńskiego (222), przemyskiego (81), rzeszowskiego (113), tarnobrzeskiego (149) i tarnowskiego (135) — razem 700 uczniów zamieszkałych na wsi, w tym 322 dziewcząt i 368 chłopców. Ponadto badaniami objęto 250 uczniów zamieszkałych w mieście. Zebrano również materiał badawczy z 35 poradni rejonowych, w tym pięciu wojewódzkich. Jest to region w miarę jednorodny, o zbliżonych warunkach społeczno-zawodowych i kulturowych, a także geograficznych.W toku badania przedstawionej problematyki zastosowano m. in. metodę wywiadu i wypracowania pisemne uczniów. Podstawowymi narzędziami były kwestionariusze wywiadu skierowane do pracowników i dyrektorów poradni wychowawczo-zawodowych, do uczniów klas ósmych, ich rodziców oraz nauczycieli—wychowawców klas ósmych oraz nauczycieli—koordynatorów orientacji zawodowej w szkołach.
W TOKU BADANIA
Dodane przez Ewa Kocławka w Październik 8th, 2008
Głosy: (Głosy na Tak: , Głosy na Nie: ,Wszystkich głosów: )