Zjawisko to można tłumaczyć tym, iż uczniowie szkół wiejskich nie są badani przez specjalistów, przeto przypadki utrudnień w nauce są nie ujawnione. Można by przypuszczać, że utrudnienia w nauce wraz z wiekiem ucznia nie występują tak jaskrawo, przeto są mniej widoczne, niektóre zaś ustępują zupełnie. Jest to zgodne z poglądami H. Spionek (1975), która twierdzi, że pewien procent dzieci „wyrasta” z utrudnień w nauce o* własnych siłach.Jednym z istotnych problemów przy organizowaniu skutecznej pomocy dla dzieci z utrudnieniami w nauce jest znajomość rodzaju tych trudności. Bez tego nie sposób jest zaprogramować zajęcia korekcyjno- wyrównawcze. Stąd też kolejnym problemem badawczym było ujawnienie rodzaju mikrodefektów (zaburzeń w rozwoju psychofizycznym u poszczególnych dzieci i odchyleń od normy), które utrudniają bądź uniemożliwiają naukę dzieciom w wieku szkolnym.
TŁUMACZENIE ZJAWISKA
Dodane przez Ewa Kocławka w Listopad 1st, 2010
Głosy: (Głosy na Tak: , Głosy na Nie: ,Wszystkich głosów: )