Prawdopodobnie uczniowie przyjmują te postawy od swoich rodziców, a brak w szkole oddziaływań przekształcających je w jednolitym, pozytywnym kierunku powoduje tak duże ich zróżnicowanie.Stosunki koleżeńskie między uczniami niepełnosprawnymi i pozostałymi uczniami klas normalnych starano się także ująć w świetle oceny tych stosunków dokonanej przez, wychowawców klas. Chodziło o ustalenie, w jakim stopniu wychowawcy klas orientują się w rzeczywistym charakterze stosunków między uczniami, gdyż ma to doniosłe znaczenie dla ich pracy wychowawczej z klasą.Uzyskane wyniki świadczą o następujących zjawiskach:Wychowawcy klas, do których uczęszczają uczniowie niepełnosprawni nie są dobrze rozeznani we wzajemnych stosunkach zachodzących między tymi uczniami i pozostałymi uczniami z klasy. Świadczy o tym duża niezgodność wydanej przez, nich oceny stosunku uczniów z klasy do ucznia niepełnosprawnego ze wskaźnikami socjometrycznymi.
STOSUNKI KOLEŻEŃSKIE
Dodane przez Ewa Kocławka w Październik 15th, 2009
Głosy: (Głosy na Tak: , Głosy na Nie: ,Wszystkich głosów: )