168 o-sób — 67,0% ogółu badanych stwierdza zasadniczą różnicę pomiędzy nauką w szkole macierzystej i szkole sanatoryjnej uznając, że szkoła sanatoryjna stwarza im większe możliwości odnoszenia sukcesów, a życzliwy stosunek nauczycieli i kolegów decyduje o kształtowaniu motywacji do intensywniejszej nauki szkolnej. Sytuacja szkolna dziecka, na którą składa się: stan społeczny zespołów klasowych, stosunek nauczyciela do ucznia oraz pozycja w (zespole równieśniczym, determinuje jego postępy w nauce i ma ogromne znaczenie dla wyników procesu dydaktycznego i wychowawczego (M. Tyszko- wa, 1964). Dla określenia stosunku badanych uczniów do obowiązków szkolnych zajęto się analizą wypowiedzi uzyskanych w wywiadzie, dotyczących oceny ich kontaktów z nauczycielami w szkołach sanatoryjnych i macierzystych. Wyróżniono cztery kategorie odpowiedzi określających stosunek nauczycieli do uczniów jako bardzo przychylny, pozytywny, obojętny i negatywny.
STOSUNEK DZIECI CHORYCH DO NAUCZYCIELI
Dodane przez Ewa Kocławka w Maj 2nd, 2013
Głosy: (Głosy na Tak: , Głosy na Nie: ,Wszystkich głosów: )