Punktem wyjścia koncepcji o występowaniu wspólnych i odrębnyc problemów jest teza, że w procesie zaspokajania potrzeb działają te same mechanizmy. Zachowanie się osób z odchyleniami od normy uwarunkowane jest różnymi czynnikami. Należą do nich między mnymi okres powstania upośledzenia, wiek osoby, struktura osobowości prze chorobą, postawy otoczenia społecznego (A. Hulek, 1977, ś. 462 i nast.).W systemie nauczania indywidualnego świadomość istnienia problemów wspólnych wszystkim dzieciom pozwala nauczycielowi skupić uwagę na tych elementach programu, które integrują dziecko niepełnosprawne z jego pełnosprawnymi rówieśnikami. Równowagę interpersonalną traktuje Z. Zaborowski (1977, s. 100) jako proces, w toku którego osoby kontaktujące się modyfikują swoje zachowania,’uczucia, oceny, a nawet osobowość, przystosowują się do siebie oraz coraz zgodniej i efektywniej współpracują”.
PUNKT WYJŚCIA KONCEPCJI
Dodane przez Ewa Kocławka w Lipiec 7th, 2009
Głosy: (Głosy na Tak: , Głosy na Nie: ,Wszystkich głosów: )