Badania prowadzone w okresie 3 lat pozwoliły w pewnym stopniu prześledzić, czy i na ile organizowana specjalna pomoc była skuteczna oraz jakie czynniki determinowały o stosowanym przez szkoły sposobie rozwiązania tego problemu.Pierwsze zagadnienie będące przedmiotem badań dotyczyło liczby dzieci z utrudnieniami w nauce i przyczyn tego zjawiska.Analiza zebranego materiału pozwala na stwierdzenie, że na ogólną liczbę 216 430 dzieci uczęszczających do badanych szkół do specjalnej pomocy zakwalifikowano 29 083, czyli 13,4%.Analiza przedstawionych liczb wskazuje, że we wszystkich szkołach najwyższy odsetek dzieci z, utrudnieniami w nauce występuje w klasach I—IV, przy czym odsetek ten w klasach I i II jest najwyższy w szkołach wiejskich. Inaczej te odsetki kształtują się w klasach V—VII. Są one znacznie niższe w zależności od poziomu klasy (wieku uczniów), maleją, ale nie giną i występują jeszcze w klasie VIII. Nadto odsetki uczniów z trudnościami w nauce w klasach V—VIII szkół wiejskich są niższe aniżeli w pozostałych typach szkół.
PROWADZONE BADANIA
Dodane przez Ewa Kocławka w Listopad 17th, 2010
Głosy: (Głosy na Tak: , Głosy na Nie: ,Wszystkich głosów: )