Od dawna wiemy, że pełna rewalidacja jednostki niepełnosprawnej bez integracji jest niemożliwa, bo człowiek może się zrealizować jako istota ludzka tylko w integracji ze społeczeństwem. Jednocześnie nie mamy wątpliwości, że wychowanie i kształcenie dzieci i młodzieży z niektórymi kategoriami odchyleń w stanie zdrowia i sprawności byłoby znacznie bardziej ekonomiczne w systemie integracyjnym. Wiemy też, że racjonalne jest tylko takie działanie, które w zamiarze wywołania określonych skutków uruchamia łańcuch czynności sprawczych. Pozostaje więc znaleźć i zastosować takie mechanizmy, które spełniłyby rolę samoregulatorów naprowadzających nasze działania na pożądany kierunek. Poszczególne jednostki, także jednostki niepełnosprawne, mogą wymagać specyficznych zabiegów, specjalnych środków i instrumentów w określonym zakresie, w określonym stopniu i określonym czasie. Po pokonaniu etapu trudności mają one prawo (jest to dla nich korzystne!) podążać jednolitym nurtem realizacji celów życiowych.
POKONANIE ETAPU TRUDNOŚCI
Dodane przez Ewa Kocławka w Sierpień 6th, 2014
Głosy: (Głosy na Tak: , Głosy na Nie: ,Wszystkich głosów: )