Czas trwania, miejsce pracy z dzieckiem powinny być odpowiednio modyfikowane i indywidualizowane. Całkowita izolacja dziecka od szkoły nie jest konieczna we wszystkich przypadkach. Wiele z tych dzieci może okresowo przebywać na terenie szkoły, uczestniczyć w wybranych zajęciach i imprezach. Uwarunkowane to jest odległością szkoły od miejsca zamieszkania, możliwością dowozu, stopniem wydolności fizycznej dziecka, jego odpornością psychiczną itp. Okresowy pobyt dziecka w szkole ułatwia również proces dydaktyczny. Umożliwia bowiem zastosowanie pomocy nauczania niedostępnych w warunkach domowych.Na tle przedstawionych rozważań wyłaniają się zadania pedagoga uczącego dziecko niepełnosprawne w warunkach domowych. Działalność ta powinna być oparta na określonych koncepcjach teoretycznych. Wydaje się, że w tej dziedzinie najbardziej przydatne są: koncepcja wspólnych i odrębnych problemów osób o różnych uszkodzeniach oraz osób pełno- i niepełnosprawnych A. Hulka, teoria równowagi interpersonalnej Z. Zaborowskiego, metoda ośrodków pracy oraz system wychowawczy C. Freineta. _
NA TLE ROZWAŻAŃ
Dodane przez Ewa Kocławka w Lipiec 27th, 2009
Głosy: (Głosy na Tak: , Głosy na Nie: ,Wszystkich głosów: )