Im dłużej i intensywniej dzieci głuche pracowały we wczesnym dzieciństwie nad sprawnością językową, tym większe ich szanse na to, że w środowisku szkolnym słyszących będą z powodzeniem radzić sobie z realizacją materiału programowego w klasach od I do IV.Reasumując wyniki przeprowadzonych badań, które zmierzały do określenia zależności jaka zachodzi między wczesnym usprawnianiem językowym dzieci głuchych a ich kształceniem w zwykłych szkołach podstawowych, stwierdza się, że zależność ta istnieje i ma charakter pozytywny. Siła związku dla badanych cech: wiadomości szkolne, sprawność w czytaniu i pisaniu, komunikatywność i wyrazistość wypowiedzi ustnej,, sześciu operacji umysłowych oraz globalnej oceny powodzenia szkolnego dzieci głuchych i ich usprawniania językowego, wynosi od 0,3 do 0,6 (od siły przeciętnej do wysokiej). Zależność ta jest więc ewidentna, choć nie jednakowa dla wszystkich badanych czynników.
IM DŁUŻEJ I INTENSYWNIEJ
Dodane przez Ewa Kocławka w Sierpień 30th, 2013
Głosy: (Głosy na Tak: , Głosy na Nie: ,Wszystkich głosów: )